70-aastane huulepulk, mis on tänaseni maailma enimmüüdum

21/05/2018

Kui minna ajas tagasi Christian Diori algupärase moeloomingu juurde, siis tegelikult tahtis see ikooniline moekunstnik teha ainult üht – riietada naisi naeratusse. Lisaks oli Diori suur lemmik just punane värv. „Ma armastan punast, see on elu värv!ˮ tavatses ta öelda. Nii saidki need kaks poolt kokku ja sündis legendaarne huulepulk.

 

 

Kuigi kaubamärk Christian Dior on märkinud Rouge Diori tootesarja sünniaastaks 1953, kui huulepulk nägi ametlikult ilmavalgust, siis tegelikult lõi Christian Dior oma esimese huulepulga 1947. aastal ehk kuus aastat varem. See huulepulk jõudis avalikkuse ette samal hetkel kui Diori esimene kollektsioongi, just nimelt selsamal, 1947. aastal. Kõnealusel moeetendusel olid modellide huuled säravpunaseks värvitud, tooniks oli Rouge Dior nr 9 (mis on muideks Diori õnnenumber). Täna on seesama huulevärv tuntud kui Rouge Dior 999.

 

 

1949. aastal jõulude ajal saatis Christian Dior 350 Rouge Dior nr 9 huulepulka oma kõige lojaalsematele klientidele. See oli väga limiteeritud väljaanne. Tema lojaalsete klientide seas olid muuhulgas sellised staarid nagu Grace Kelly, Marlene Dietrich, Marilyn Monroe ja Josephine Baker ning teadagi sai sellest kohe hitt.

 

 

Aga miks just punane? Ajalugu räägib, et punast värvi on alati seostatud sotsiaalse staatuse ja elujõulisusega. Lisaks suurendasid naisterahvad punase huulevärviga ju oma mõjuvõimu ning ei ole ilmaasjata just punane huul võrgutamiskunsti sümboliks. Ja kuigi punane huulepulk oli kasutusel ka enne Diori, siis just Christian Dior tegi punasest huulepulgast kultustoote.

 

 

 

Nüüd, 70 aastat hiljem, on (vahepeal küll mitu korda kohendatud disainiga) Rouge Dior endiselt ajatu, šikk ja elegantne huulepulk, mida võib kasutada igal pool, iga päev ja igas olukorras. Olgu valikuks satiin, matt või läikiv toon.

 

Tekst: Aljona Eesmaa ja Riviera Internattional AS