Kenzo uus maailm

24/05/2018

“Kõige olulisem on oskus iseennast mitte liiga tõsiselt võtta”, kinnitavad Kenzo peadisainerid Carol Lim ja Humberto Leon, esitledes oma esimest moemajale loodud parfüümi Kenzo World.

 

Pole kahtlustki, et KenzoWorld on 2017 aastal enim kõneainet pakkunud parfüüm. Ja seda mitte ainult Francis Kurkdjiani loodud ambroxani(R) -pojengi-jasmiini aroomi tõttu, vaid suuresti tänu Oscari võitja Spike Jonze’i lavastatud reklaamvideole, mida jagati sotsiaalmeedias nii, nagu homset ei tuleks. “Andsime Spike’le täiesti vabad käed”, räägib Kenzo moemaja parfüümiosakonna juht Patricia Tranvouёz mulle KenzoWorldi esitlusel Madridis. “Olime kindlad, et ta lavastab midagi pöörast, aga me ei osanud arvata, et ta midagi nii hullu teeb!”

 

PARAS VEIDRIK

Tegemist on täiesti ebatüüpilise parfüümireklaamiga, mille kangelanna, olles tüdinenudigavavõitu formaalsest peost, läheb koridori kondama ja treppidele turnima, tantsides seal täiesti ekstaatilist ja ennastunustavat tantsu. “Kui me mõtleme parfüümireklaamidele, tuleb meile enamasti silme ette ilus tüdruk ja lõhnapudel”, räägib tansijaharidusega Margaret Qualley. “See klipp on täpselt vastupidine.”

Lisaks pani video küsima: kes on küll see pöörane modell? “Ta näeb välja nagu tore kena tüdruk, aga oma suureks rõõmuks avastasin, et tegelikult on ta üks paras veidrik,” kommenteerib Spike Jonze.

“Paras veidrik” on filmist “Neli pulma ja matus” tuntud Andie MacDowelli ja rantšoomaniku Paul Qualley 23-aastane tütar. Tüdruk, kes lapsena enda sõnul näitlemise vastu põrmugi huvi ei tundnud, kuigi käis aeg-ajalt emaga filmivõtetel kaasas. See-eest õppis ta baletti, kuni sellega 16-aastaselt päevapealt lõpparve tegi ja üksinda New Yorki kolis. Proovis seal pisut modellitööd, sai aru, et see pole siiski temale, ja otsustas siis osaleda teatritundides. “Seal mõistsin, et oh f…k, näitlemine on kõige lahedam asi maailmas,” räägib Margaret. Üsna pea tulid ka mõned filmirollid ja siis kutsus Spike Jonze Margareti Kenzo reklaami esinemisele. “See toimus tema korteris,” meenutab Margaret.”Kõigepealt rääkisime natuke juttu, siis pani ta peale DJ Sam Spiegeli ja Ape Drumsi “Mutant Braini” ning palus mul tantsida ja improviseerida, andes samal ajal ise eri märksõnu. Tantsisin täiesti maniakaalselt ja hüsteeriliselt ning mõtlesin pärast, et Spike arvab kindlasti, et olen natuke napakas. Aga tunni aja pärast ta helistas ja ütles, et roll on minu.”

 

KENZO ENERGIA ON TAGASI

Jaapanlase Kenzo Takada 1970. aastal loodud moemaja juhivad praegu Carol Lim ja Humberto Leon, kelle eesmärgiks on ühest küljest viia edasi Kenzo pärandit, teisalt aga lisada sinna uusi nüansse, tuua uut hingamist ja kindlasti ka mitmekesisust. Nii nagu Takada oli jaapanlane Prantsusmaal loodud moemajas, on Carol Korea-Ameerika päritolu, Humberto aga Ameerika-Peruu taustaga, mistõttu on neid alati huvitanud kultuurilised ja etnilised erisused. Nende looming on alati olnud cool ja veidi üle võlli. Enne liitumist Kenzoga n2011. aastal olid nad edukalt käivitanud New Yorgi moebrändi Opening Ceremony. “Arvan, et meid kutsuti Kenzosse seetõttu, et nagu härra Takada, armastame ka meie lugusid jutustada,” räägib Humberto. “Ja me tulimegi moemajja jätkama seda, mida tema alustas, tehes seda uue energia ja lähenemisega.” Carol Lim meenutab, et pärast nende esimest Kenzole loodud kollektsiooni ütlesid nii mõnedki firmas 20 aastat töötanud inimesed, et Kenzo energia on tagasi! “Siis saime aru, et oleme õiges kohas ja ajame õiget asja,” tunnistab Carol.

Kenzo moemaja peadisainerid Carol Lim, Humberto Leon ja Kenzo World reklaamvideo lavastaja Spike Jonze

Koos 2013. aasta sügis-talvise kollektsiooniga esitlesid Carol ja Humberto silmamotiivi, mis on tänaseks äratuntavalt kenzolikuks saanud ja on ka uue parfüümi sümbol. “Silm on paljudes kultuurides õnne ja kaitse sümbol,” räägib Carol. “olles ühteaegu nii naiselik kui ka jõuline.”

Kenzo World lõhnapudeli kork on inspireeritud moemaja Kalifornia käekotiseeriast, kuldne detail aga The Eye ehtekollektsioonist.

 

LILLELINE JA MAHLAKAS

Kenzo World Eau de Parfum lillelise aroomi on loonud Francis Kurkdjian, selle peaosas olevale roosile sekundeerivad Egiptuse jasmiin ja nõiduslik abroxan(R), värskemat ning energilisemat nooti lisab aga mahlakas vaarikas. Ja mõeldud on see, nagu kinnitavad Humberto ja Carol, “vabamõtlejatele, kes ei väsi vaatamast maailma avatud silmadega.”

 

Tekst: Kristi Pärn-Valdoja